W popradni działają Zespoły Orzekające powoływane do wydawania orzeczeń :
- o potrzebie kształcenia specjalnego,
- o potrzebie indywidualnego nauczania,
- o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych,
- opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydawane są dla dzieci niepełnosprawnych (upośledzonych umysłowo, niepełnosprawnych ruchowo, w tym z afazją, z autyzmem, zespołem Aspergera, niesłyszących lub słabosłyszących, niewidzących lub słabowidzących, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, dla dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie.
Orzeczenia wydaje się na rok szkolny lub etap edukacyjny.
Orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania wydaje się ze względu na stan zdrowia znacznie utrudniający lub uniemożliwiający uczęszczanie do szkoły.
Opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydaje się dla dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności do czasu rozpoczęcia edukacji szkolnej.
Orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych (indywidualnych lub grupowych) wydaje się dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.
Terminy spotkań zespołów orzekających: pierwsza środa każdego miesiąca, trzecia środa miesiąca – zależnie od potrzeb.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017r w sprawie orzeczeń i opinii wydawane przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno – pedagogicznych.
